• Menu

Malta, dimineața în portul Marsaxlokk

Hai în Malta, stânci și soare.

De câțiva ani tot cochetam cu ideea de a vizita Malta și de fiecare dată găseam altceva “mai bun de făcut”. Departe de a mă documenta ce ar fi interesant de văzut, cred că mă atrăgea mai mult ideea de citybreak ieftin, la îndemână (zbor direct) și care se programa ușor pe un week-end prelungit.

Și uite așa, după ani de amânări, m-am înfoiat într-o zi și am cumpărat două bilete de avion prin Wizz, pentru o mini excursie de patru zile în Malta.

Aeroportul Internațional Malta – Hal Luqa

Un “chilipir” de vreo 100 Eur biletul dus/întors, doar cu bagaj de cabină. Dacă mai întârziam câteva zile, mai scuteam vreo treime din preț, dar nu știi cum e cu dinamismul “ieftinului” la lowcost. Poate să o ia la deal sau poate să se rostogolească la vale. Cum ți-e norocul (sau “norocul”).

Cazarea în Malta.

Dacă ai planuri de vacanță, să știi ca este scumpă cazarea, mai ales in Valletta. Cu greu am găsit un hotel mai răsărit, la un preț acceptabil și într-o zonă mai apropiată de capitala insulei, de exemplu în Il-Gzira. Unde am căutat? Pe Booking, mic dejun inclus, anulare gratuită până foarte aproape de sejur. Nu de alta, dar poate găsim ceva mai bun între timp. Am rămas cu ea, că a trecut “între timpul” și nu am găsit nimic mai atractiv și cu preț decent.

Am aterizat, dar încotro?

Iată-ne, dimineața pe la ora 8 și un pic, în aeroportul Luqa, pe mica întindere de uscat din mijlocul Mediteranei. Neavând decât bagaj de cabină, într-un sfert de oră de la aterizare eram deja prin zona comercială de la intrare, interesându-ne de transportul în comun pe insulă.

Stația de bus-uri Tallinja, în fața aeroportului.

Ca să nu vă bateți capul prea tare vă spun eu, cea mai bună variantă este cardul de călătorii nelimitate pe 7 zile, la doar 21 Eur. Următoarele zile cardul Tallinja va fi nelipsit din buzunar.

Tallinja, compania malteză de transport, are mai mult de o sută de linii de transport prin toată insula principală plus Gozo (insulița de la nord de Malta), și mai bine de 2000 de stații de bus, împrăștiate peste tot. Tot ce trebuie să faci este să nu uiți să validezi cardul de fiecare dată când urci într-un autobuz. Oricum nu scapi de ochiul ager al șoferului care-ți va aduce aminte de uiți.

Stăteam noi, așa buimaci un pic, în stația de bus din fața aeroportului și chiar nu aveam habar încotro să ne îndreptăm și nici din ce direcție trebuie să ne vină vreun bus (uitasem, în Malta se circulă pe dreapta). Și mai mai și încurcat un pic prin harta cu liniile de transport (o găsiți aici la rezoluție mare), mai ales că pe toate tabelele erau afișate numele de stații și nu numele de localități. Vreo juma de ceas ne-am foit, ne-am sucit și răzgândit și până la urmă am decis: Marsaxlokk (vezi pagina următoare).